Fotocredit:

Medlemsmøte om Bybanen til Åsane

Bli med på møte om Bybanen!

3. november 2021

Bergen MDGs bystyregruppe inviterer til medlemsmøte i forkant av behandling av saken om Bybanen til Åsane. Møtet finner sted tirsdag 9. november kl. 19.00-20.30 i rommet Zinken Hopp på Litteraturhuset i Bergen. FB-arrangement finner du ved å klikke på denne linken.
For at vi skal vite hvor mange som stiller ber vi deg om å melde deg på her.
Fagetaten har lagt frem sin utredning og byrådet har nå lagt frem sin innstilling i saken om bybanen til Åsane.
Du kan lese hele saken og finne alle dokumentene her: https://www.bergen.kommune.no/…/mote/3623104/sak/232990
En av Bergen MDGs hovedsaker denne valgperioden er å sikre fremdrift og kontinuerlig utbygging av det viktigste tiltaket vi har for å ivareta natur, mennesker og klima: Bybanen. Byrådets klare mål i denne perioden er å få vedtatt bybane til Åsane slik at byggingen kommer i gang. MDGs byutviklingsbyråd har sørget for at vi har fått penger både til bybanen og jernbane mot Voss, men for å bruke dem trenger man vedtak i denne perioden.
Saken skal behandles i Bergen bystyre 24. november, og vi inviterer derfor alle medlemmer i Bergen MDG til å få presentert saken og bidra før saken behandles.
På møtet vil vi få en innledning fra byråd for klima, miljø og byutvikling Thor Haakon Bakke, og deretter vil det være mulig å stille spørsmål og diskutere saken.
Bli med på medlemsmøte for å diskutere bybanen, stille spørsmål om saken – eller rett og slett for å lytte og lære mer om bybanesaken.
Velkommen!