6,1 % av bergenserne vil stemme grønt

F.v. Diane Berbain, Sondre Båtstrand, Randi Amundsen, Øystein Bønes og Ingrid Fjellberg.

For hvert ekstra mandat vi får i bystyret kan vi øke trykket for grønn politikk, og nå begynner vi å nærme oss fem mandater. – Bergenserne skal merke en positiv forskjell med en stor grønn gruppe i bystyret, sier gruppeleder Sondre Båtstrand.

På dagens BT-måling gjort av Respons Analyse AS, har Miljøpartiet De Grønne en oppslutning på 6,1 % og ligger dermed an til fire mandater i bystyret. Øker oppslutningen med et halvt prosentpoeng til, kan det bli fem grønne i bystyret fra høsten av. Da kan vi bli representert i samtlige bystyrekomiteer, og få enda bedre muligheter til å påvirke Bergenspolitikken.

På dagens måling ser dagens bystyremedlem Sondre Båtstrand ut til å få selskap i bystyret fra Randi Amundsen, Diane Berbain og Øystein Bønes. En liten økning, så ligger også Ingrid Fjellberg an til et sete i bystyret.

Vi går til valg som et blokkuavhengig parti, og ingen kan ta vår støtte for gitt. Årsmøtet har stemt for at vi avviser byrådssamarbeid med Frp fordi de politiske avstandene er for store, men utover det utelukker vi ikke noe. Det viktigste for oss er at vi gjør Bergen grønnere!